Faceți căutări pe acest blog

marți, 7 decembrie 2010

Chiftelute pe cartofi-traditionale turcesti

Timp de preparare:
1 ora si 40 minute (complexitate medie)

Ingrediente:
700 g carne tocata amestec
500 g cartofi
500 g rosii
2-3 ardei grasi
un colt de paine
o legatura frunze patrunjel verde
1 ceapa mare
2 oua
sare
piper
------------------
cascaval taiat subtire( optional)
bacon afumat(optional)


Mod de preparare:

Patrunjelul se toaca marunt. Ceapa se curata , se taie in patru apoi se toaca marunt si ea.
Cartofii se curata si se taie in felii groase de 1,5 cm.
Se toaca marunt si coltul de paine.
Carnea tocata se amesteca impreuna cu patrunjelul, ceapa, sare, piper, ouale, coltul de paine si putin sifon daca este cazul.Amestecam bine si acoperim castronul cu aceasta compotizie pe care o punem la frigider pentru 30 minute.
Cartofii taiati ii punem intr-o tava cu hartie de copt , ii stropim cu putin ulei si ii dam la cuptorul dinainte incalzit la 180 grade, unde ii tinem 30 minute.
Din carne facem chiftelute pe care le punem apoi peste feliile de cartofi si le fixam cu o scobitoare in care mai adaugam cate o felie de rosie groasa de 1,5 cm si o bucata de ardei( poate fi ardei iute daca preferati).
La reteta de baza eu am facut niste modificari. Am facut o parte din chiftele asa cum spune reteta iar la cea de-a doua varianta am fiert cartofii in coaja, de jumatate, apoi i-am curatat si i-am taiat in doua.Peste ei am pus chifteluta si am fixat-o cu scobitoarea.Am pus o feliuta subtire de cascaval, felia de rosie , alta feliuta de bacon(kaizer)si deasupra ardeiul.
Se da tava la cuptor pina cand chiftelutele sunt gata coapte, aproximativ o ora.
Chiftelutele cu cartofi pot si servite cu un sos de mustar cu usturoi pisat.
Inainte de a servi chiftelutele se vor scoate scobitorile.
Pofta mare !