Faceți căutări pe acest blog

vineri, 17 decembrie 2010

Curcan cu salvie si sfecla coapta

Am folosit tigaia de fontă (aveți nevoie de una care să reziste la cuptor). Am pus în ea puțin ulei, câteva frunze de salvie, sare și trei căței de usturoi. Le-am lăsat să se încingă.

Am pus apoi pulpa și am rumenit-o pe ambele părți. După asta, am turnat peste curcan o cană de vin și am pus în cuptor tigaia cu pulpă cu tot. Cuptorul încins și el. Am lăsat-o acolo o oră și un sfert, la 160 de grade Celsius.

Odată cu pulpa, am cumpărat din piață și o sfeclă mare. Am fiert-o cam o oră. Jumătate din ea s-a transformat în felii subțiri.

Am transformat feliile de sfeclă în salată, presărând peste ele chimen zdrobit, sare și piper. Le-am stropit cu ulei de măsline și oțet balsamic (reducție).

Am zdrobit în mojar câteva semințe de chimen și coriandru, puțină sare și puțin piper.

Am presărat praful obținut peste cealaltă jumătate de sfeclă, tăiată în cuburi mici. Am stropit cu ulei și oțet balsamic și am dat sfecla la cuptor pentru jumătate de ceas.

Asta-i pulpa, după o oră și un sfert.

Cu sfecla gătită așa, aș avea curaj să mă prezint la concurs, e senzațională.

Usturoiul copt e foarte bun și el, mai ales că s-a îmbibat cu sos de vin și de curcan.

Gata pe azi. Să fiți sănătoși.